Chodzić na chłopców

Niewiele tematów w latach 90. wywołało tyle zainteresowania lub kontrowersji, jak uprzedzenia seksualne i molestowanie seksualne. Książka Frances K. Conley, Chodzenie z chłopcami prawdopodobnie zrobi jedno i drugie. Kilka miesięcy przed przesłuchaniem Senatu w sprawie nominacji Clarence a Thomasa do Sądu Najwyższego, Conley zrezygnowała ze stanowiska profesora na Uniwersytecie Stanforda, by zaprotestować przeciwko temu, co jest opisane w jej książce jako długotrwała jawna dyskryminacja płci . Bardzo osobista perspektywa Conleya zapewnia kobietom pogląd na medycynę akademicką, molestowanie seksualne i instytucjonalne reakcje na molestowanie seksualne. Może sprawić, że niektórzy czytelnicy poczują się niekomfortowo. W tej książce jest kilku bohaterów. Ta książka nazywa ludzi, opisuje relatywnie osobiste aspekty ich życia i kończy na tej krytycznej, a nawet negatywnej uwadze: Nauczyłem się, że uniwersytety w ogóle nie pełnią funkcji agentów zmian społecznych. . . [że ich] liberalne środowisko jest maskaradą.
Wydaje mi się jasne, że rozmawiam z kolegami, że istnieje wiele perspektyw na temat tego, co wydarzyło się w Stanford. Niektórzy czytelnicy zobaczą książkę Conleya jako realistyczny opis wydarzeń, które mogą się zdarzyć w każdym ośrodku medycznym, podczas gdy inni zobaczą jej konto jako jednowymiarowe, niedokładne lub niezwiązane z ich własnymi instytucjami. Niemniej jednak jej konto odgrywa bardzo ważną rolę w podkreślaniu, że nawet w czasach, kiedy kobiety coraz częściej wchodzą w medycynę i naukę, dyskryminacja ze względu na płeć i molestowanie seksualne wciąż zbierają żniwo.
Zmiana społeczna nie jest łatwa. Ci z czołówki płacą cenę, a saga Conleya to ilustruje. Była pionierem. Ukończyła szkołę medyczną, gdy tradycja sprzyjała karierze dla kobiet w pediatrii, psychiatrii, patologii lub praktyce rodzinnej. Conley wybrał neurochirurgię. Po pierwszej służbie chirurgicznej w Szpitalu Uniwersyteckim Stanford dołączyła do wydziału i została wybrana na przewodniczącą Senatu Wydziału, pierwszego niezrzeszonego członka wydziału i pierwszej kobiety, która służyła na tym stanowisku.
Konto Conleya powinno nam przypominać o kilku punktach. Nie jest niczym niezwykłym, że skargi na molestowanie seksualne mają rozbieżne poglądy, zarówno na to, co się wydarzyło, jak i na jego znaczenie. Komentarz jednej osoby, przeznaczony jako humorystyczny, może być obelgą drugiego człowieka i powodować ból. Po drugie, molestowanie seksualne jest w dużej mierze kwestią władzy, a nie seksu. Występuje, gdy jedna osoba ma więcej mocy niż druga i niewłaściwie używa tej mocy, aby zastraszyć.
Komentarze Conleya na temat jej własnego udziału w rytualnym nękaniu na sali operacyjnej ( Ja też mogę być obraźliwe, używając naszego brudnego języka, aby zmienić ich twarze na czerwone ) świadczy o ważnej zasadzie: uczniowie uczą się molestowania ze swojej kultury zawodowej i swoich wzorców do naśladowania ; bardzo niewielu z nich jest odpornych. I przekazują dalej. Alternatywnie, chciałbym myśleć, że stażyści mogą również uczyć się pozytywnych aspektów zachowania i że te również mogą być przenoszone z pokolenia na pokolenie.
Książka Conleya stawia pytania dla nas wszystkich, zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Czy wynik tej historii byłby inny, gdyby w tym czasie Stanford miał mechanizm, dzięki któremu mogły zostać wyemitowane jej skargi. Uważam, że przemyślane, kompleksowe instytucjonalne polityki i programy mogą zapobiec przynajmniej niektórym pułapkom wspomnianym w książce Conleya.
Co jeszcze możemy zrobić, aby zmienić kulturę medycyny i nauki tak, aby wszyscy gracze mogli rozwinąć swój pełen potencjał zawodowy. Jakie polityki i procedury powinny wprowadzić instytucje, aby zachęcać do pozytywnego zachowania i zniechęcać do negatywnych zachowań. Jak możemy zachęcać do kreatywności i swobodnego wyrażania idei, budując społeczeństwo, które nie toleruje poniżania lub wykorzystywania innych. Co najmniej książka Conleya stawia te pytania prosto na stole.
Chociaż podzielaję głęboką troskę Conleya o sprawiedliwość dla kobiet w medycynie i nauce i odczuwam jej zniecierpliwienie, podejrzewam, że jak niemal zwycięski, ale zmęczony wojownik, nie może teraz zobaczyć, że bitwa idzie dobrze Zrekrutowaliśmy nowe pokolenie energicznych, wrażliwych i kolegialnych ludzi, członków obu płci, do naszego zawodu. Uważam, że uniwersytety i akademickie centra medyczne są w istocie czynnikami zmiany społecznej. Wiem, że przesądy i bariery się rozpraszają. Książka Conleya służy ważnemu celowi, przypominając nam, że nie możemy tego robić w żaden inny sposób.
Merle Waxman
Yale University School of Medicine, New Haven, CT 06405-2657

[patrz też: nutrend, bisoprolol, atropina ]
[hasła pokrewne: oriflame katalog 17 2014, polipektomia, porażenie piorunem ]